برای درخواست صدور وتمدید جواز کسب باید مراحل صدور را طبق دستورالعمل این صفحه پیگیری کنید .

درخواست و تمدید جواز کسب

قسمت فرم های اداری برای دسترسی سریع به تمام فرمها و مستندات عمومی و بخش های مربوط به پرونده می باشد تا براحتی قابل دانلود باشد

فرم های اداری

کاربر محترم برای استعلام قرارداد، کد ملی طرف قرارداد و کد رهگیری قرارداد را وارد نموده و سپس کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کرده و کلید جستجو را فشار دهید.

استعلام کد رهگیری املاک

خدمات. استعلام کد رهگیری · مشاورین املاک مجاز · شرکت های همکار · تعرفه خدمات. فرمها و دستورالعمل ها. دستورالعمل های اجرایی · فرم ثبت نام مشاورین · آئین نامه اجرایی ...

سامانه کد رهگیری املاک

✅وظیفه مشاوران املاک

«مشاوران املاک» برای تنظیم و عقد قرارداد باید قبل از هر چیز، همه مدارک قرارداد را بررسی کنند و از صحت و اصل بودن آنها مطمئن شوند؛ بنابراین مشاور املاکی که نداند مدارک دارای اشکال است یا دانسته با مدارک مشکل‌دار معامله‌ای انجام دهد، از نظر حقوقی مقصر است. تقصیر فقط این نیست که کسی کاری را عمدی انجام دهد، بلکه ممکن است کاری غیرعمد، خسارت‌هایی را به بار بیاورد.

به عبارت دیگر مشاور املاک موظف است از صحت مدارک مطلع شود و اگر صحت مدارک را بررسی نکند، سهل‌انگاری و کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد. خوب است بدانید که تقصیر در سیستم حقوقی ایران از «باب تسبیب» منجر به مسئولیت می‌شود و ماده 953 قانون کشور به تقصیر و انواع آن اشاره کرده است.

همچنین در تبصره ماده 336 قانون مجازات اسلامي آمده است که : «تقصير شامل بي‌احتياطي، بي‌مبالاتي، عدم‌مهارت و عدم‌رعايت نظامات دولتي» می‌شود. بنابراین در معاملات اگر فروشنده و مشاور املاک دچار چنین اشتباهی شوند و مدارک را دقیق بررسی نکنند، خریدار می‌تواند نه تنها از فروشنده، بلکه از بنگاه معاملاتی که انعقاد قرارداد را برای وی انجام داده است، طرح دعوی کند و و از آنها خسارت بگیرد.

یادتان باشد که چنین پرونده‌هایی جنبه کیفری ندارند و فقط از جنبه حقوقی برخوردارند، مگر در مواردی که مشاور املاک از جعلی بودن و در کل از مشکل اسناد باخبر بوده و با فروشنده تبانی کرده باشد که در این‌صورت پرونده جنبه کیفری پیدا می‌کند و با اثبات آن، مجازات‌های کیفری سنگینی در انتظار متخلفان خواهد بود.

ایجاد امنیت
 
یکی از مهم ترین عواملی که باعث میشود سطح یک معامله ازریابی شود، مقدار هزینه آن است. هرچه یک معامله دارای ارزش مالی بیشتری باشد، نقش متخصصین و مشاورین در آن پر رنگ تر میشود. ملک نیز یکی از بالاترین سطوح معامله در کشور را شامل میشود و در اکثریت موارد، تمام سرمایه افراد به میان آورده میشود. ملک مانند گوشی موبایل نیست که با هزینه کم قابل معامله باشد و کوچکترین اشتباه میتواند تمام سرمایه افراد را بر باد دهد. مشاورین املاک معتبر با بررسی ابعاد مختلف یک ملک مانند بررسی سند و وضعیت قضایی ملک، از بروز سوء استفاده های مالی جلوگیری میکنند. همچنین بازدید از ملک بدون حضور مشاور املاک ممکن است تبعات قضایی دیگری را هم در پی داشته باشد، کما اینکه در موارد قابل توجهی اقدام به سرقت از خانه ها گزارش شده است.

تخصص و تجربه در حوزه املاک
 
ما همیشه در مواردی که تخصص نداریم به افراد با تجربه و متخصص مراجعه میکنیم. در خرید و فروش ملک یا رهن و اجاره آپارتمان هم این امر صادق است. آیا مصالح ساختمانی و سطح کیفیت آنها را میشناسید؟ آیا آپارتمانی را که قصد خرید آن را دارید، با نیازهای خانواده شما همخوانی دارد؟  آیا با موقعیت ملک و آینده آن آشنایی دارید؟ و آیا رقم پیشنهادی فروشنده با ارزش واقعی ملک تطابق دارد؟ یک مشاور املاک معتبر به این سوال های شما پاسخ خواهد داد.

قدرت مذاکره بالا
 
مشاورین املاک معتبر به دلیل آشنایی به فنون مذاکره، با دقت بیشتری میتوانند نیازهای شما را برآورده سازند. همچنین رابطه مداری مناسب یک مشاور املاک میتواند روند انجام یک معامله را سرعت ببخشد تا در حداقل زمان و حداکثر دقت بتوانید یک معامله موفق داشته باشید.

آشنایی با قوانین حقوقی حوزه املاک
 
برخی از متعاملین که بدون حضور مشاور املاک اقدام به معامله میکنند، پس از مدتی متوجه میشوند برخی موارد حقوقی به آنها تحمیل شده، در حالیکه هنگام عقد قرارداد از آن بی اطلاع بوده اند. مشاور املاک معتبر به دلیل آشنایی با قوانین حقوقی حوزه املاک، از بروز چنین موارد حقوقی جلوگیری میکند و تمامی موارد را قبل از امضای قرارداد به هر دو طرف گوشزد میکند..
در ذیل مواردی از مدارک قانونی یک مشاور املاک معتبرذکر میگردد
۱-پروانه کسب معتبر
۲-نرخنامه
۳-فاکتور فروش خدمات
۴-دفتر کار تمیز
۵-اراستگی مدیر
۶-قراردادهای متحدالشکل


محاسبه کمیسیون